Tänka innan man handlar?

Idag fick jag ett bryt, och gjorde någonting som jag vanligtvis aldrig gör. Jag slutade oroa mig och jag sket i att planera.
Jag planerar allt. Det är min grej. Jag kan inte leva utan min almanacka. Jag planerar varenda krona, så vi ska kunna få äta hela månaden, även om det innebär att vi inte får göra så mycket annat dom månader det är extra knapert.
Men idag orkade jag inte.

Jag har bara vilja kräkas när jag gått in på våran toalett tidigare. Och då menar jag inte för att det är ostädat eller luktar illa, utan för att det har varit så tomt och fult och tråkigt där inne.
Vit väv så långt ögat kan nå. Enda färgklutten i hela badrummet har varit tvålpumpen på handfatet, och fyra plastbackar som stått i hörnet som förvaring, i brist på en lite roligare möbel.
Men den roligare möbeln kom! Bara med den lilla detaljen att vi varken haft tid eller ork att ta tag i det hela, så den har stått i våran smala hall och tagit plats i ett par veckor, och varenda gång jag kommit hem, eller åkt nånstans så har jag svurit över det där skåpet.
Men nu är det på plats. :D

Jag tänkte att, nej, nu skiter jag i det här. Jag vill göra om badrummet, så nu åker jag ner på stan och köper plastlådor att ha inne i skåpet, åsså vill jag ha nån rund tablett ovanpå, åsså vill jag ha en ljusbricka med olika blockljus, åsså vill jag ha nånstans att hänga handduken till händerna. Så jag hoppade på cykeln och rejsade ner till staden och KÖPTE DET. Och jag fick inte ens dåligt samvete över pengarna efteråt. :D

Så nu är jag så nöjd så nöjd.



Det blev bara sååå mycket bättre! :D
Och alla ni som tycker att det där ser väl inte mycket ut för världen: nej det gör det inte, men screw you, I like it. :)

Livet har sina dalar och sina toppar. Även förhållanden har det. Man måste bara komma ihåg att topparna finns.
Och nu är vi äntligen på väg dit igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0