För e(le)vigt.

Har haft lite panik senaste veckan över att jag om två veckor faktiskt inte kommer att vara student längre.
Det betyder mycket mindre nytt att lära sig i livet. Visst kommer det bli väldigt mycket att lära genom att man börjar arbeta! Det är en av tjusningarna med att vara farmaceut, man är aldrig fullärd!
Men lite panik har alltså som sagt börjat göra sig gällande. Jag älskar att lära mig nya saker!
En liten ängel landade då på min axel och påminde mig om att det fortfarande finns en hel uppsjö med olika handarbetstekniker att lära sig! :D

Många av er vet säkert redan att jag är en liten stickprick. Har stickat och handarbetat i ren allmänhet så länge jag kan minnas. Det är min terapi. Rogivande, stimulerande och samtidigt jätteroligt.
Nu har jag hittat en stickteknik som kallas för kontstickning eller Entrelac som det så fint heter på engelska, som jag i alla fall har tänkt försöka lära mig.



Ska även försöka mig på att lära mig Domino-stickning, för att sedan kunna ge mig på att sticka dessa underbara sockar:


Visst är dom UNDERBARA?! Fantastiska! Loooooove them! Fast mina blir ju då säkert i nån rosa-ton.... ;) Men nu ska vi inte ropa hej innan vi är över maskträsket. Lära sig tekniken först. :)

Jag känner mig som jultomten på prozac just nu! :D

Kommentarer
Postat av: Terés

Du får sticka ett par till mig med =)

2009-05-22 @ 17:02:57
URL: http://t-vincent.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0