Hemma från staden.

OJ!
Aldrig har jag ens kunnat drömma om att en dag själv på stan kunde vara så underbar!!
Började med att lämna tillbaka några böcker på biblioteket, samt att jag lånade nya mysiga handarbetsböcker (SKOJ!!). Gick sedan vidare till Nicole, där jag i fredags spanat in en tröja som jag nu hade tid att prova, men var inte riktigt nöjd.. Hatar att vara "mellan storlekar". I den mindre blir brösten platta, och i den större storleken ser det mest ut som ett militärtält, men ett militärtält som sitter bra över bysten. Inte skoj alls. :(
Så jag lunkade vidare till Åkerbloms (aka Bokia) och lämnade in min fina penna som jag fick i examenspresent av svärföräldrar, svåger och svägerska med familj för gravyr. Lycklig blev jag när hon trodde att det skulle gå bra att få in två rader. Nu väntar jag med spänning!! Skynda skynda! :D
Efter det svängde jag in på Kjellins Guld, där jag fick ett presentkort i examenspresent av pappa med fru, och bytte in det + 200 kr mot ett underbart nytt Efva Attling-halsband. Det tredje i samlingen + den fantastiska ringen jag fick av min mor i examenspresent.
Och när jag var så nära så kunde jag bara inte låta bli att smita in på mysigaste garnbutiken (ligger bara på baksidan av Kjellins!), och där införskaffade jag material åt något som ska bli min egen examens-/stolt-över-mig-själv-/klapp-på-axeln-present. Det blir någonting alldeles nytt att prova på för mig. Att det är stickning kan jag avslöja (vad annars? :P) men jag tänker inte visa någon bild på hur den ska se ut, i fall att det blir totalt misslyckat eller att jag inte klarar av det. Så bild får komma i efterhand. :) Nu när man inte är student längre och inte har huvudet fullt av plugg hela dagarna, samt att vi kommer vara särbo delar av veckorna, och för att jag inte jobbar fullt alla dagar, och för att jag då kommer att ha lite fritid (WHAT?! :D) att fylla ut nere i Övik, så kommer det nog bli en hel del handarbete, och jag ser bara sååååå fram emot det!! :D Kommer därför att ägna någon dag här i veckan till att designa om min hantverksblogg och börja uppdatera den lite mer aktivt. Skriva om hur det går med tröjan jag tvingades riva upp men som nu är i full gång igen, det nya "hemliga" projektet, min nya idé om att jag ska försöka designa något eget plagg (nu får vi se hur DET går, men ska ge det ett försök i alla fall, designa är ju så kul!), och mina andra små projekt som jag har igång.

Lite bilder på mina fina presenter från helgens uppvaktning minus pennan, bilder kommer på den när den är graverad och klar. :D


Och bilder på dagens hantverksinhandling/-låning. ;)

Garnet är som sagt till det "hemliga" projektet. ;) Tunnt tunnt lurvigt mjukt mysigt mohairgarn, självklart i rosa. ;D

Nu är det dags för lite mat och sen tror jag att jag ska sätta igång så smått. ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

GRATTIS TILL STUDENTEN!



Jag skickar dig ett mejl om näverstickningen.



Hälsningar från ett soligt Stockholm.

Lotta



2009-06-08 @ 18:14:13
URL: http://maxaochlinus.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0