Det blir aldrig som man tänkt sig.

Jag vet inte vad jag hade för rosamolnssyn på den här sommaren.. Att allting skulle lösa sig jättefint med att bo på två ställen och att Fredrik skulle kunna vara här halva veckorna med mig. Det är inte bara så enkelt.
Jag hoppas verkligen att det blir mer så om ett par veckor då han har kommit in i jobbet på ett annat sätt, och kan sitta här nere och jobba.

Nu börjar det verkligen närma sig Ölandsresan. Får faktiskt en klump i magen när jag tänker på det. Det kommer säkert att blir jätteskoj, men jag är en sån som hela tiden tänker på pengar, kanske just för att man inte har så många.. Har jag verkligen råd? Kommer jag få äta någonting sista veckan innan lön? Har jag råd att köpa den här broccolin? Jag får ju 4 paket snabbnudlar för samma pris. Ett rent helvete är vad det är, för det värsta jag vet, är att behöva be mamma eller pappa om hjälp. Vara sig det gäller välgörenhet eller att låna. Hatar det. Och det är inte stolthelt. Det är ångesten över att ha det hängande över sig. Kommer jag kunna betala tillbaka nästa månad?

Jobbar kortdag idag. Det känns i alla fall skönt. Så då åker jag hem till Umeå i eftermiddag. Lite som måste fixas före resan, samt att det är premiär för sommarens gammeldans på Gammlia. Skoj!

Nej... Dags att börja förbereda för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0