A New Year - New Possibilities

Välkommen 2009!

Kort och gott så har väl 2008 varit ganska hyffsat i alla fall tycker jag, så jag tänker inte brodera ut mer om det.
Ändå så välkomnar jag 2009 med öppna armar.
Ett nytt år är alltid lite spännande. Med det nya året kommer nya möjligheter, men framför allt möjligheten att få börja om.

Jag fick ett litet "break through" på nyårsaftonen, och efteråt sa jag till mig själv, att nu får det fan vara nog.
I år ska jag tillåta MIG att må bra. Jag ska börja att sätta mig själv i främsta rummet litegrann och inte bara alla andra hela tiden.
Jag ska bara göra sånt som jag mår bra av, bara omge mig med sånt/såna som gör mig gott.
Från och med nu ska min första tanke vara val vill jag? Gör det här mig gott, eller tär det på mig?
Med detta menar jag inte att jag ska bli den största egoisten på moder jord, men det är en väldigt stor förändring för mig, som tidigare aldrig har tänkt på vad jag själv har velat.
Har leende hållit masken, fastän jag på insidan har rämnat, bara för att göra andra till lags, och för att andra ska må bra.
Har leende hållit masken, och på nätterna gråtit floder över att jag inte räcker till och för att jag har känt mig som en dålig människa just för att jag har känt någonting. Att jag har gjort nånting samtidigt som min själ/mitt hjärta har skrikit nej.
Jag har försummat mig själv, och det är inte okej. Det är inte bra.
Jag måste våga vara ärlig med det och dom det berör, men det är just det som blir utmaningen, eftersom det då finns risk att jag gör någon ledsen för att jag själv ska må bra, och dom skuldkänslor det framkallar går inte att beskriva med ord.
Men jag måste tänka på mig. Jag är.
För är det inte så, att ju bättre jag mår och ju tryggare jag är i mig själv, desto mer tillför jag dom runt omkring mig?
Jag måste bara lära mig att säga ifrån. Lyssna på vad jag själv vill.

Det är mycket att jobba med, men det känns ändå skönt att jag äntligen har bestämt mig för att förändra situationen.

Hoppas att det nya året medför "eye-opening moments" för alla er därute också.
God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

HÄRLIGT Josefine!!! Vad jag blir glad när jag läser det du skrivit. Tänk på dig själv först och främst, du är viktigast.

Jag älskar dig.

Kramisar från Mamsen

2009-01-05 @ 09:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0