Jävla UPAB..

Tillbaka i hemmet efter en supermysig helg i Kramfors. Kommer lite bilder på det senare när jag ids, just nu är jag bara förbannad på en massa annat.

Fick lov att vara hemma från skolan idag p.g.a. en lite pinsam anledning, men det var samtidigt tur, för vad hände senare under dagen? Jo! Lilla jag spydde som en gris av nån konstig anledning. Sen var jag tvungen att ringa till käkkirurgen, och det är mest hela den karusellen som har fått mig förbannad idag. Vissa borde inte få va växeltelefonister, vissa borde inte få utbilda sig till tandläkare (snälla Blondie, skona världen och välj en annan karriär) och vissa borde inte ha fått blivit käkkirurger (men den tanten såg ut att gå i pension vilken dag som helst, tack och lov).
Anledningen att jag var tvungen att hoppa på den åkturen idag, var att det i morgon har gått en vecka sen operationen och det fortfarande inte är bättre, inga värktabletter hjälper. INGA! Har prövat ganska mycket vid det här laget, man blir desperat efter ett tag då man har konstant värk. Dom tog bort de stygn som satt kvar och pillade in nån tampong eller tamponad eller va fan dom kallade det, i hålet som kirurgen lämnat öppet när hon sydde ihop. Detta även fast käkkirugen redogjort klart och tydligt för den här åsnan till tandläkarstudent, att egentligen var det ju för sent att lägga in en sån där, men det kunde ju inte skada, även fast hon inte trodde att den skulle hjälpa ett dugg. URSÄKTA!! Varför ligger jag då där och gapar och lider när hon kraffsar runt och försöker pilla in den där nerdränkta gasbindan i det pyttelilla hålet i min käke, utan att vara det minsta försiktig, samtidigt som hon när jag skriker till säger att: "Ja du, det gör ont, men det är absolut ingenting onormalt." ?!?!

MEN ÄR LITE FÖRSIKTIG DÅ FÖR HELVETE! Du ser ju att det är inflammerat och du vet ju att det gör ont som du säger. Peta då inte med den där jävla pincetten rakt ned i tandköttet och käken på mig!! Rota runt som om hon höll på under en motorhuv. Inkompetenta kossa....

JA jag är bitter, och JA jag är förbannad och anti idag. Men vissa dagar får man vara det.
Jag har inte haft en av mina bättre dagar direkt.

Tack vare den pinsamma anledningen, magsjukan (eller vad det nu var) och dessa idioter till tandläkare/käkkirurger, så har jag inte riktigt hunnit med allt jag _hade_ tänkt hinna med idag.... Och jag som är nog stressad som det är.
Med all denna stress och alla värktabletter jag äter så blir jag inte ett dugg förvånad när magsåret kommer som ett brev på posten. Vilket lite ironiskt för mig in på inläggets titel.

VARFÖR kan man inte få tycka lite synd om sig själv, när man har en så pass urkass dag som jag har haft idag, utan att man ska straffas på nått sätt?! Sambon skjutsade mig till och från sjukhuset, och när vi kom hem så körde han upp bilen utanför lägenheten, då han bara skulle springa in och hämta sina träningskläder, för att sedan åka tillbaka till universitetet. Han blev dock en liten stund längre, dels för att jag var ganska deppig. Puss puss hejdå, han går ut till bilen, jag låser dörren. Efter 30 sekunder plingar det på dörren, jag öppnar och vad ser jag i handen på sambon? EN JÄVLA P-BOT! Finns det ingen som helst rättvisa i den här världen.

Skit ner er jävla UPAB och alla tandläkare där ute, för just idag så tål jag er inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0