Utmaningen är antagen!

... och nedräkningen har börjat.
Var och sprang igår för första gången på huuur länge som helst, och jag blev jättelycklig när jag upptäckte att knäna höll. :D
Måndagar och onsdagar har dom nämligen "allmänhetens tid" på ett ställe med inomhusbana (200 m). Mycket behagligt underlag att springa på. Jag sprang lite i etapper kan man säga. Dels för att jag fortfarande är väldigt rädd om ryggen, och dels för att jag inte visste hur mitt dåliga knä skulle reagera.

Utmaningen består i att springa Tjejmilen i slutet av augusti... Känns lite skrämmande, men samtidigt sååå roligt. Ser så mycket fram emot att få göra nånting sånt med min kära lilla mor. Ska bli supermysigt.
Eftersom att det kändes så himla bra att springa på innebanan på Nolia, så fortsätter jag nog med det. Tycker också det är roligare att springa flera varv på en kortare bana, än färre varv på en längre bana.
Det är alltså 50 varv (sammanhängande) som är målet. Sprang igår 1600 meter totalt, där den längsta "etappen" var på 600 meter, alltså tre varv (hade en taktik där jag varvade att jogga med att promenera raskt).
Det betyder att det bara är 47 varv kvar. :D
Jag ska ha 25 varv tills i maj, då jag ska ta revansch på Blodomloppet. Vi var anmälda att springa allihopa i vårat lag, men jag blev jättesjuk några dagar innan, och fick nöja mig med att gå fem kilometer istället för att springa, men maj 2009 blir det andra bullar!

Känner mig hur peppad som helst. Som sagt, du ligger några varv efter morsan. ;) *puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0