När barnen somnat.

Jag fick en så rolig känsla i lördagskväll. (Helgen har varit fantastiskt skön by the way.)
På lördag eftermiddag så somnade både jag och sambon i soffan framför tv:n. Jag vaknade efter nån timme och tittade på tv, medan sambon snarkade vidare. Framåt senkvällen tog jag och bäddade rent i sängen, väckte sambon, ledde honom till sovrummet, stoppade om honom och pussade god natt.
Efter nattningen var färdig gick jag in i köket och fyllde på vinglaset, satte mig vid datorn och tittade på några avsnitt av min favoritserie genom alla tider: Vänner, så klart.
Och det var då tanken slog mig!
Jag förstog helt plötsligt alla föräldrar där ute, som när dom har nattat barnen, kan sjunka ner i soffan tillsammans med ett glas vin eller en öl och bara mysa. Inte för att jag ser mitt hjärta som ett barn eller som en börda! Nej nej, jag älskar att mysa i soffan MED honom, inte utan honom, men tanken bara slog mig! Skrattade lite gott för mig själv en liten stund, och var sedan tvungen att smyga in i sovrummet och ge honom en liten puss på kinden. *älskar*
Klockan blev närmare halv 3 innan jag smög mig ner i sängen bredvid honom.

Lugn och ro.. ;)

Igår hade vi planerat att promenera runt hand i hand på den årliga mys-julmarknaden på Gammlia. Så något snopen blev man när det visade sig att marknaden inte är förrän nästa helg! :( Men det blev inte en så tokig dag i alla fall. Det blev en tur ner på staden i pissregnet på skyltsöndagen istället. :)

Och nu är det en ny vecka... *suck* Jag tycker verkligen inte om måndagar. Och det verkar inte min rygg göra heller. Usch va less jag blir på att den aldrig blir bra! Sambon tyckte att jag skulle ringa till naprapaten och boka in en ny tid, men det kändes inte värt att lägga 500 kr på det när det är mitt eget fel att det inte blir bättre, då jag inte gör övningarna jag har fått av honom.... Får skärpa mig lite. Det tar ju faktiskt inte så lång tid att göra det, och om det kan få mig att kunna sitta som folk igen så är det ju definitivt värt det.

Bara att rulla ut yoga-mattan......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0