Joyful!

Joyful joyful lord!
Julen är räddad. Jaja, lite i alla fall. Inte för att den skulle ha blivit katastrofal annars, men mycket sämre i alla fall.
Sambon har lyckats byta bort juldagen, så han behöver inte jobba då!! :D
Det kändes inte speciellt ljust och skoj att han skulle jobba både juldagen och nyårsdagen.... Men nu blir det bara nyårsdagen, och istället får jag ha honom hos mig hela julen. :D *överlycklig*

Han är nog hemma vilken sekund som helst nu, och då återstår frågan om hur vi ska göra ikväll. Ska vi packa ihop och fara upp nu ikväll, eller ska vi sova hemma i natt och åka upp imorrn bitti. Båda alternativen är mysiga på sitt sätt... Svårt.. :)
Men som sagt... Jag hör nog nyckeln i dörren vilken sekund som helst.. Och då får vi bestämma då. Men jag har sagt att jag tycker att han ska få som han vill, eftersom vi ska vara med hans familj.

Kan inte fatta att det är julafton imorrn.... Har inte alls haft samma "uppladdning" som tidigare år. Har jobbat som en galning in i det sista, så har det inte varit tidigare. Då har man i alla fall haft dan före dopparedagen ledig och då haft möjlighet att komma in i svängen. ;)
Var på stan och inhandlade de sista julklapparna idag också. Jag hör inte till dom som har den bästa framförhållningen när det gäller klapphandlingen. Mest för att jag aldrig vet vad jag ska köpa... Hade jag bara vetat det så hade jag varit klar i oktober!! Men som vanligt blev det inte så. Men nu är allt klart i alla fall, och jag är hyffsat nöjd. Hoppas bara att mottagarna blir detsamma. Men det är ju tanken som räknas. Har lite ångest dock över sambons reaktioner. Han är jättesvårt att handla till, och jag vill verkligen att han ska bli nöjd.... Men kan han inte uppskatta gesten så kan han ta sig där solen inte skiner, för jag har slitit som ett djur för att det skulle blir bra. Så det så! :)

Jag blir som ett stort barn när det är jul. Jag är fortfarande lika nyfiken på vad jag ska få i julklapp, och kan inte låta bli att klämma bara liiiiite..... :D (Nej mamma och pappa, jag har inte tjuvat! Bara sneglat ned i påsarna...)

Helgen i Sollefteå var jättemysig.
På fredagkväll var vi hemma hos pappa och åt middag. Jäääääättegod mat och mysig stämning. Kvällen slutade tråkigt nog ganska abrupt, då jag och sambon var tvungna att dra oss tillbaka pga att ett migränanfall jag hade haft känning om bestämde sig för att bryta ut. Jag blir som en zombie.
På lördagen drog jag ned en sväng på stan för en fika med en kär vän som jag träffar alldeles för sällan, medan Fredrik och mamma fick roa sig med att släpa in julgranen.
När jag kom hem igen till mamma efter drygt en timme (ja, det blev tyvärr en snabbfika), doftade hela huset av julgodis. Eftermiddagen ägnades åt att baka flera olika sorters julgodis, vilket jag absolut tycker att vi ska göra till en tradition mamma. Du har helt rätt. Varför ska du stå och laga sånt själv på kvällarna, när vi kan göra det tillsammans som en del av julstämningen? :)
Sen på lördag kväll ögnade vi på Dansbandskampen, som ju alla vet blev en enorm besvikelse, så vi pratar inte mer om det.
På söndagen fick vi främmande från Kramfors. Mycket trevligt.

Nej men vart håller han hus? Inte tar det en halvtimme att köra hem..... Fast han är ju inte känd för att vara den allra snabbaste...... ;)

God jul på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0