Dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan.

Phew.... Undrar om det där vart rätt...? Jo det blev det nog.
Här (aka på bloggen) har varit stiltje nu några veckor. Har inte glömt bort den. Har bara haft mycket annat i skallen.
Men idag gjorde jag sista skoldagen före jul. Nu bär det inte av till universitetet förrän 7:e januari. Här tar vi inte hänsyn till nån trettondagsafton inte.

Är lite nervös/orolig över hur julen kommer bli.
Julen är för mig helig. Det har alltid varit en stor högtid i våran familj, och vi har alltid haft ganska fasta traditioner runt jul. För oss är inte jul bara julafton och sen är det över. Det är minst tre dagars firande och mys.
Kvällen före klär vi julgranen allihop tillsammans, dricker glögg och äter knäck. Sen sitter vi och spelar kort in på sena kvällen och skrattar och myser på. Sen är ju förstås julafton den stora dagen, och den firas väldigt traditionsenligt med julgröt, julbord, Kalle Anka & Co, paketöppning och julmusik. Men sen har vi juldagen, då man får åka på julotta (om man nu orkar ta sig upp det vill säga), och då man får titta och "leka" med sina julklappar och bara ha en allmän mysdag med sina nära och kära. Detta är också dagen då den ökända julklappsleken äger rum..... Alla kommentarer är överflödiga. ;)
Sen på annandagen fyller lillebror år, så då blir det också firande. Dock inte julfirande men i alla fall.

I år vi för första gången fira jul tillsammans, och det med hans familj... Och jag ser fram emot det. Det ska bli spännande och mysigt på sitt sätt. Men det blir så annorlunda mot för vad jag är van, och då jul är så heligt för mig så kan jag inte hjälpa att jag blir lite nervös och rädd. Sen hjälper det inte att sambon jobbar till kl 22.00 dagen före julafton PLUS att han jobbar juldagen!! Hur ska det gå?! Ska jag sitta hemma ensam på juldagen?! Jag får en liten mindre panikångest bara jag tänker på det..... Men det ska nog gå bra...... Hoppas jag.....

Annars blir det inte så mycket jullov. Det blir mest juljobb. Men det är bra. Pengar är bra....

Det har också börjat pirra i magen inför praktiken.....! Det är ju snart ju! Sista terminen är ju snart ju!!
Det är helt sjukt galet va fort det har gått...

Nej, nu ska jag nog värma mig lite glögg, tända adventsljusstaken och mysa ner mig i soffan. Om jag börjar lite mini mini med julfirandet redan nu och sprider ut de där tre dagarna som jag brukar få ha över en hel vecka så kanske jag överlever i alla fall... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0