Timmerstockar och pokerspel.

Så var då helgen över och man är tillbaka i vardagen, och det känns även som att man är tillbaka i nutiden.

Helgen spenderades i Flarken/Korssjön, ca 2,5 mil utanför Robertsfors hos Fredriks föräldrar. Det var helt underbart att få tillbringa en så fantastiskt solig helg ute på landsbygden. Det var nu tänkt att jag skulle göra min debut som skogsarbetare (vilket jag nu i efterhand tycker vart en väldigt bra debut!).

På fredagkvällen hanns det inte med så mycket. Lite fika och lite prat, då vi kom dit ganska sent efter att ha varit och tittat på innebandy (IKSU-IBK Falun, semifinal 2). Klockan hann bli runt 12 när det sas godnatt och alla kröp till sitt.

Lördag morgon började underbart med FÅGELKVITTER! Någonting man inte är alldeles för bortskämd med när man bor i stan. Efter uppstigning följde mycket och god frukost. Mat i magen behövs om man ska leka lumberjack hela dagen. Vi kom iväg till Fredriks hus i Korssjön runt kl 14.00, och sen följde 4 intensiva timmar av mestadels timmerdragning. SÅ SKOJ! =D

image2

Fram på kvällen blev det god middag till mycket spännande ishockey på radion, senare lite kortspel (poker och plump) och vi stupade i säng runt 01.40.

Söndagen gick i lite lugnare mak (i alla fall för mig, då jag har varit sjuk sen i tisdags, och vi då kom på att det kanske inte vore så jättesmart om jag jobbade så svetten lackar) med krattning och rensning av vinbärsbuskar.
Middag blev det också innan vi packade ihop och begav oss tillbaka mot Umeå.

Sammanfattningsvis en underbar helg på landet i gummistövlar och jord upp till armbågarna. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0